Strzałka
UX w 2019

UX w 2019: zmysły w projektowaniu doświadczeń użytkowników stron www

Dziś twórcy rozwiązań technologicznych na etapie projektowania uwzględniają strategiczne rozwiązania, które mogą stać się pewnym wzorem, systemem. Pytanie o kształt innowacji to kluczowy etap w momencie wdrażania produktów i usług. Jakie panują trendy w UX w 2019, które pomogą ulepszyć stronę www?

W dzisiejszym świecie cierpimy na deficyt koncentracji. Przyciągnięcie i pochwycenie uwagi odbiorcy na dłużej będzie stanowiło nie lada wyzwanie. Najnowsze trendy Low Tech Magazine mówią, że w tym momencie to nie technologia dyktuje kierunek rozwoju projektowania UX, a projektowanie wyznacza kształt technologii. To dowód na to, że całość wrażeń użytkownika jest ogromnie ważna, ważne są tutaj zarówno użyteczność, wydajność, marketing, ergonomia, jak i estetyka.

AI w e-commerce

Dobre strony internetowe czy platformy będą coraz bardziej wykorzystywały rozwiązania sztucznej inteligencji (AI), w których liczyć się będzie nie tylko wzrok, ale też pozostałe zmysły.

W 2018 w e-commerce dominowały przede wszystkim content marketing, Big Data i chatboty – mówi Arkadiusz Dymek, Członek Zarządu w S-NET, dostawcy rozwiązań IT i cloud computing w Krakowie. – Nastąpił również wzrost popularności chmury i ten trend będzie stale się rozwijał.

UX w 2019

5 najważniejszych kierunków projektowania stron internetowych

1. Strony www, szczególnie mobilne, coraz częściej będą projektowanie według zasad redukcji, czyli minimum treści i maksimum wrażeń. Najprawdopodobniej wynika to z nadmiaru bodźców, poczucia chaosu i trudności w zapamiętaniu kluczowych informacji. W tym nurcie redukcji tworzy się większe, wyboldowane nagłówki, bardziej widoczne przyciski oraz stosuje się duże nasycenie koloru.

2. Użycie gradientu 2.0. Technologia pozwala na coraz lepsze oddanie kolorów. Do łask wraca gradient, jednak w wersji bardzo minimalistycznej i czytelnej. Unowocześnieniem jest nakładanie się na siebie różnych barw i warstw koloru w celu nadania obrazowi głębszego wymiaru.

3. Wykorzystanie obrazów 3D. Przeglądarki mają obecnie większe możliwości, dzięki czemu łatwiej pokazać obrazy 3D. Ta funkcja jest niekosztownym i prostym sposobem na przedstawienie danego produktu lub usługi. Dzięki temu użytkownik ma szansę np. lepiej zrozumieć, jak dany produkt działa bez poczucia dezorientacji. Obrazy 3D znacznie podnoszą atrakcyjność usług i budzą ciekawość.

4. Polecenia głosowe. Technologia voice command coraz bardziej wkracza w życie, zmieniając je i ułatwiając. Może pomóc w dotarciu do jakiegoś punktu, znalezieniu odpowiedzi na pytanie czy po prostu urozmaicić spędzanie czasu, “rozmawiając” z urządzeniem. Potencjał jest tak duży, że w USA przewiduje się zwiększenie budżetu na IoT do 18 mld dolarów do 2023 roku. Urządzenie głosowe odczytuje nie tylko pojedyncze frazy, ale też bardziej złożone pytania. Powstał również kanał v-commerce, który polega na interakcji głosowej ze sklepem.

5. Animacje, które opowiadają historię lub rozwiązują problem (motion design). Ten element jest ogromnie atrakcyjny wizualnie. Można w nich zawrzeć ciekawe detale i przekazać informacje w niespotykany dotychczas sposób. Przede wszystkim motion design może służyć jako narzędzie do nawiązania emocjonalnej więzi z odbiorcą. Dobrze sprawdzi się na portalach społecznościowych czy też stronach internetowych.

 

Minimalizm od jakiegoś czasu króluje w e-marketingu. Proces połączenia wszelkich potrzebnych informacji, usprawnienia działania, zadbania o stronę pod kątem estetycznym i praktycznym, to nie lada wyzwanie. Wymienione elementy pozwalają utrzymać spójność i atrakcyjność przekazu oraz odnaleźć własną drogę do UX.

 

 


Źródła:

  • https://medium.com/amazing-stuff/complexion-reduction-a-new-trend-in-mobile-design-cef033a0b978
  • https://solar.lowtechmagazine.com/


Komentarze