Tendencja do robienia zakupów online za pomocą urządzeń mobilnych stale zwiększa się. Badanie Gemiusa z 2016 pokazuje, że 41% respondentów kupuje poprzez smartfony, a w 2017 roku ten odsetek zwiększył się do 47%. Jeśli chcemy przyciągać Klientów do e-sklepu, nie wystarczy zadbać o responsywność stron, trzeba jeszcze zoptymalizować stronę sklepu pod wyszukiwarki internetowe.
2 maja 2018
Nowe technologie wpływają na każdą dziedzinę życia, mocno ją przekształcając. Pojawia się coraz większa liczba danych, a w związku z tym nowe sposoby zarządzania nimi. Zwiększają się również kompetencje technologiczne, dzisiejszy odbiorca jest dużo bardziej świadomy niż ten sprzed kilku lat. W jaki sposób wykorzystać nowe technologie, aby ułatwić sobie prowadzenie biznesu i zwiększyć skuteczność działań?
30 kwietnia 2018
Cloud computing to globalny trend. W Finlandii odsetek przedsiębiorstw korzystających z chmury wynosi blisko 90%, a w Czechach – około 40%. Według danych Eurostatu w Polsce w 2017 roku z chmury obliczeniowej skorzystało jedynie 17% firm. Czego boją się przedsiębiorcy w Polsce? Kiedy przeniesienie usług do chmury to opłacalny krok?
27 kwietnia 2018
20 grudnia 2017 roku Senat przegłosował ustawę o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta. Od tej pory pojawia się wiele krytycznych głosów, które wskazują, że takie rozwiązanie przyczyni się m.in. do zmniejszenia budżetu państwa nawet o 1,8 mld rocznie*, ale są również optymistyczne opinie, pochodzące głównie od właścicieli sklepów internetowych sprzedających żywność i ekspertów zajmujących się tym tematem.
Posiadanie strony internetowej jest dziś must have dla każdego, nawet małego przedsiębiorcy. Internet wręcz pęcznieje od liczby stron www, a przedsiębiorcy głowią się, jak wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i dotrzeć do Klientów. Wyszukiwarki rządzą się swoimi prawami, ale istnieje kilka prostych sposobów, których wdrożenie znacznie podniesie wartość strony w rankingu.
23 kwietnia 2018
W biznesie dość często zdarza się, że kontakty ograniczają się do komunikacji mailowej, formularzy, mediów społecznościowych oraz chatów. Wielu Klientów potrzebuje jednak kontaktu telefonicznego, w ten sposób mogą znaleźć wyjaśnienie działania danego produktu lub usługi, a firmy zyskują jeszcze więcej: nawiązują i podtrzymują relację oraz budują swój wizerunek jako przedsiębiorcy. Badanie PwC z 2016 roku na temat obsługi Klientów w świecie cyfrowym, wskazuje, że aż 73% kupujących ceni sobie bezpośrednie relacje z pracownikiem firmy, a 76% korzysta z call center*.